Een afspraak maken bij Helder kliniek is zo geregeld. Eén telefoontje en we plannen meteen een consult voor u in. Helder kliniek kent geen lange wachttijden, u wordt dus altijd snel geholpen. We hebben met alle grote zorgverzekeraars afspraken gemaakt over de vergoeding van behandelingen door onze artsen. In uitzonderlijke gevallen heeft u wel toestemming van uw verzekering nodig. Daarbij helpen we u natuurlijk graag

Een behandeling bij Helder kliniek wordt in de meeste gevallen vergoed door de zorgverzekeraar, zoals dat ook zou gebeuren bij behandeling in het ziekenhuis. De enige voorwaarde is, dat er een medische indicatie bestaat. U heeft ook een verwijzing van de huisarts nodig.

De behandeling aan anale aandoeningen wordt net als in het ziekenhuis bij medische indicatie door alle zorgverzekeraars volledig vergoed. Uw huisarts of een andere medisch specialist is degene die beoordeelt of u hiervoor een verwijsbrief kunt krijgen. U kunt zelf aangeven dat u daarbij naar onze kliniek zou willen komen. Wanneer er geen medische indicatie bestaat voor uw huidafwijking of anale klachten en Helder kliniek geen afspraken heeft gemaakt met uw zorgverzekeraar, komen de kosten voor behandeling voor uw eigen rekening. Of de behandeling van uw spataderen wordt vergoed, is afhankelijk van de ernst van uw aandoening.

Lees meer over vergoedingen.

Er zijn een heleboel goede artsen in Nederland, maar niet iedereen heeft zich gespecialiseerd. Bij Helder kliniek werken alleen maar artsen die zich hebben gespecialiseerd op het gebied van aambeien, spataderen en liesbreuken. Wanneer u een aandoening heeft, heeft u er baat bij dat u wordt geholpen door de beste specialisten.

Bekijk onze specialisten

Het kan handig zijn thuis uw bezoek aan Helder kliniek alvast voor te bereiden. Probeer bijvoorbeeld uw gezondheidsklachten alvast duidelijk te omschrijven. Noteer ook uw vragen aan de arts, zodat u niet vergeet deze te stellen. Als u wilt kunt u iemand meenemen naar het gesprek met de arts. Twee horen immers meer dan een. Wij proberen altijd op tijd te werken. Toch lukt dit niet altijd en loopt een spreekuur soms uit, bijvoorbeeld door spoedgevallen of onvoorziene gebeurtenissen. Is bij uw aankomst op de kliniek bekend dat het spreekuur uitloopt, dan zullen wij u hierover informeren. Het bezoek aan de arts. Wanneer u aan de beurt bent, ontvangt de arts u in de spreekkamer. De eerste afspraak bestaat meestal uit een gesprek en onderzoeken. De arts probeert aan de hand hiervan de oorzaak van uw klachten vast te stellen. Vervolgens wordt besproken welke behandelmogelijkheden er zijn en indien mogelijk wordt u direct behandeld. Mogelijk beslist de arts dat aanvullend onderzoek nodig is.

De identificatieplicht in de zorg houdt in dat u zich moet kunnen identificeren met een geldig identiteitsbewijs als u medische zorg ontvangt. Deze plicht komt voort uit de Wet gebruik burgerservicenummer in de zorg en geldt voor iedereen vanaf 14 jaar, in ziekenhuizen, poliklinieken en voor specialistische zorg in een privékliniek. Omdat steeds meer zorgverleners het burgerservicenummer (BSN) gebruiken, heeft u in de zorg steeds vaker een geldig identiteitsdocument nodig om te bewijzen dat u degene bent die bij het BSN hoort. Wanneer u bij ons een afspraak heeft, vragen wij u dan ook om een identiteitsbewijs mee te nemen naar uw afspraak. U kunt zich identificeren met een geldig paspoort, rijbewijs of met een Europese identiteitskaart. Wanneer u ons geen identiteitsbewijs kunt laten zien, kunnen wij de kosten van uw behandeling niet declareren bij uw zorgverzekeraar

Vanaf 1 januari 2014 zijn zorgverzekeraars verplicht hun verzekerden een nota te sturen van de behandeling die ze hebben gehad. Wanneer u als patiënt vragen heeft over deze nota kunt u daarvoor terecht bij uw zorgverzekeraar. Deze moet informatie geven over de behandeling die de kliniek gedeclareerd heeft en kan op zijn beurt weer om opheldering vragen bij de kliniek. Zorgverzekeraars zijn verantwoordelijk voor een duidelijk overzicht van wat u vergoed krijgt van een nota. Uitleg over hoe een nota in het algemeen tot stand komt kunt u vinden in dit overzicht van de NZa (Nederlandse Zorg Autoriteit).

Voor het maken van een consult afspraak of algemeen contact zijn wij maandag t/m donderdag open van 8.00 tot 20.00 en vrijdag van 8.00 tot 17.00. Bent u bij ons behandeld dan is Helder kliniek 24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week. U kunt ons dus altijd bellen als u na uw behandeling twijfelt of uw herstel wel goed verloopt, of wanneer er onverhoopt een complicatie optreedt. Wij staan altijd voor u klaar om u te helpen. Dat is prettig om te weten

Alle medewerkers van Helder kliniek doen hun werk met maximale inzet en zo nauwkeurig mogelijk. We willen immers dat u als cliënt tevreden bent en blijft. Voor alle facetten van onze organisatie hebben wij strikte interne richtlijnen opgezet. Zo weten we zeker dat al onze medewerkers op dezelfde manier werken, en kunt rekenen op vertrouwde zorg. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent, en daar met uw behandelend arts samen niet uitkomt. Dan is het goed om te weten dat u uw klacht kunt uiten en dat wij er op een adequate wijze op zullen reageren. Alle informatie over klachten staat in deze folder (pdf)

Helder kliniek heeft met alle grote zorgverzekeraars afspraken gemaakt. Op deze pagina staan alle zorgverzekeraars waarmee wij afspraken hebben gemaakt. Staat uw zorgverzekering er niet bij en wilt u weten of de behandeling (gedeeltelijk) wordt vergoed? Informeer dan altijd eerst bij uw zorgverzekeraar voordat u een afspraak maakt bij Helder kliniek. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.

Als uw zorgverzekeraar geen prijsafspraken met Helder kliniek heeft gemaakt en u toch bij ons behandeld wilt worden, dan kan dat natuurlijk. In deze situatie geldt het zogenaamde passantentarief. U krijgt dan zelf de rekening ter betaling toegestuurd. Vervolgens moet u zelf met uw zorgverzekeraar in contact treden om dit vergoed te krijgen.

Lees hier alles over passantentarieven.

Ja dat kan. Blijkt uit het consult en onderzoek dat uw spataders geen medische oorzaak hebben of wilt u geen gebruik maken van uw eigen risico? Dan kunt u ervoor kiezen de behandeling zelf te betalen. In dat geval kunt u gebruik maken van onze aantrekkelijke tarieven.

Bekijk hier de tarieven voor een behandeling aan spataderen.