• Vergoeding door de zorgverzekeraar
    Een behandeling bij Helder kliniek wordt in de meeste gevallen vergoed door de zorgverzekeraar, zoals dat ook zou gebeuren bij behandeling in het ziekenhuis. De enige voorwaarde is, dat er een medische indicatie bestaat: dat betekent dat u fysiek last moet hebben van de spataderen of anale aandoening. U heeft ook een verwijzing van de huisarts nodig.
  • Geen wachtlijsten
    Helder kliniek heeft geen wachtlijsten. Wanneer u besluit tot een behandeling kunt u altijd snel bij ons terecht.
  • Persoonlijke benadering
    U merkt het al tijdens uw eerste contact met onze kliniek: bij ons bent u geen nummer. Wij kiezen voor een persoonlijke benadering, omdat we vinden dat uw wensen en verwachtingen heel belangrijk zijn. De arts neemt de tijd om al uw vragen te beantwoorden, zodat u met een goed gevoel de behandeling tegemoet kunt zien.
  • Pijnbestrijding
    Uw comfort staat bij ons voorop. Dus doen we er alles aan om de behandeling zo prettig mogelijk te laten verlopen. We besteden veel aandacht aan pijnbestrijding en zoeken altijd naar de optimale manier van verdoven. Zo gebruiken we bijvoorbeeld speciale narcosemiddelen, die voorkomen dat u misselijk bent na de sedatie
    of narcose.
  • Extra aandacht
    We nemen ruim de tijd voor elke afspraak. Tijdens het eerste consult stelt de arts uw persoonlijke behandelplan op. U weet dan precies welke oplossing voor u de beste is. Misschien is de conclusie dat u beter nog even kunt wachten met de ingreep. Dat een combinatie van meerdere behandelingen nodig is. Of dat het verstandiger is om er helemaal van af te zien, omdat het resultaat waarschijnlijk niet zal voldoen aan uw verwachtingen. Als dat het geval is, zeggen we dat ook. Eerlijkheid staat voorop.
  • 24 uur per dag bereikbaar
    Helder kliniek is 24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week. U kunt ons dus altijd bellen als u na een behandeling twijfelt of uw herstel wel goed verloopt, of wanneer er onverhoopt een complicatie optreedt. Wij staan altijd voor u klaar om u te helpen. Dat is prettig om te weten.
  • Altijd bij u in de buurt
    Het is niet handig om ver te moeten rijden als u behandeld wordt. Zeker niet wanneer u nog enkele malen terug moet komen voor nacontroles. Daarom streeft Helder kliniek naar een landelijke dekking. Inmiddels zijn er vijf vestigingen, verspreid door het hele land. 
  • Uitgebreide telefonische informatie
    Helder kliniek heeft een Informatiecentrum waar speciaal opgeleide medewerkers u te woord staan. Zij kunnen u informatie geven over alle behandelingen bij Helder kliniek.
  • Toch nog een klacht? 
    Alle medewerkers van Helder kliniek doen hun werk met maximale inzet en zo nauwkeurig mogelijk. We willen immers dat u als patiënt tevreden bent en blijft. Voor alle facetten van onze organisatie hebben wij strikte interne richtlijnen opgezet. Zo weten we zeker dat al onze medewerkers op dezelfde manier werken, en kunt rekenen op vertrouwde zorg. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent, en daar met uw behandelend arts samen niet uitkomt. Dan is het goed om te weten dat u uw klacht kunt uiten en dat wij er op een adequate wijze op zullen reageren. Hoe dat precies kan, staat in deze folder.

Tevredenheidsonderzoek

Om de kwaliteit van onze diensten nog verder te kunnen verbeteren ontvangt iedere patiënt, nadat het behandeltraject is beëindigd, het verzoek per mail om een enquete in te vullen. In deze enquete vragen we aan onze patiënten om ons een rapportcijfer te geven tussen de 1-10 voor een aantal facetten van onze service.

Bekijk de uitslag van het tevredenheidsonderzoek

Mijn Helder kliniek

Als patiënt verdient u de allerbeste zorg. En soms kan die zorg nóg slimmer, beter en vriendelijker. Daarom hebben we Mijn Helder kliniek ontwikkeld.

‘Mijn Helder kliniek' is een persoonlijke webpagina die uw hele behandeltraject helder en overzichtelijk aan u toont. Hier vindt u alle informatie over uw behandeltraject en staan alle afspraken voor behandelingen en controles bij elkaar. Maar u leest ook wat u kunt verwachten tijdens de ingreep en de herstelperiode. U kunt op elk moment inloggen om te zien wat de volgende stap zal zijn, wat u kunt verwachten en waar u rekening mee moet houden. Zo bent u altijd goed voorbereid.

Lees alles over Mijn Helder kliniek