Helder kliniek schaalt zorg weer op

Op 16 maart hebben wij het besluit genomen om onze zorgverlening tijdelijk te beperken tot urgente behandelingen om onze bijdrage te kunnen leveren aan de zorg voor Corona-patiënten. Ook het kunnen garanderen van de veiligheid en gezondheid van onze patiënten en medewerkers heeft daarin een grote rol gespeeld. Nu een deel van onze collega's, die een actieve rol hebben gespeeld bij het bieden van coronazorg in ziekenhuizen, weer terugkeert, schalen wij onze reguliere zorg vanaf 6 mei weer stapsgewijs op. Dit uiteraard op een verantwoorde wijze waarbij wij de actuele richtlijnen strikt volgen.

Deze richtlijnen gelden zowel voor onze zorgverleners als voor onze patiënten. Ook in ons landelijk dekkende netwerk van klinieken hebben wij ervoor gezorgd dat u en wij de 1,5 meter veiligheidsnorm goed kunnen naleven. Daar waar u persoonlijk contact heeft met onze zorgverlener zijn de vereiste beschermingsmiddelen aanwezig.

  • Vanaf 6 mei kunt u weer bij ons terecht voor consult afspraken en poliklinische behandelingen.
  • Vanaf 11 mei bieden wij onze zorg weer volledig aan. 
  • Controle afspraken zullen nog zoveel mogelijk telefonisch of via beeldbellen plaatsvinden. 

Als u dit wenst kan een consult afspraak ook telefonisch of via beeldbellen plaatsvinden. U kunt dit aangeven bij ons Informatiecentrum.

Richtlijnen voor uw afspraak en bezoek

In onderstaande video geven wij uitleg over onze richtlijnen voor uw bezoek aan de kliniek. Wij verzoeken u deze video voorafgaand aan uw bezoek te bekijken en de veelgestelde vragen op deze pagina door te lezen.

Veelgestelde vragen

Wanneer mag ik niet naar de kliniek komen?

Indien u, of iemand binnen uw gezin, klachten heeft zoals hoesten, neusverkoudheid, koorts of diarree komt u NIET naar de kliniek. Wij verzoeken u om 1 dag voor uw afspraak telefonisch contact met ons op te nemen. We bespreken graag de mogelijkheid om de afspraak telefonisch of via beeldbellen te laten plaatsvinden. Op uw verzoek kan de afspraak ook verplaatst worden.

Mag ik begeleiding meenemen naar mijn afspraak?

Om het aantal bezoekers in onze klinieken beperkt te houden ontvangen wij u het liefst zonder begeleiding. Indien begeleiding nodig is in verband met uw mobiliteit, of om een andere zwaarwegende reden, dan is maximaal 1 begeleider toegestaan. Indien u het prettig vindt, kunt u tijdens uw afspraak iemand laten meeluisteren via uw telefoon.

Welke aanvullende maatregelen hebben wij getroffen?

  • Wij ontvangen u graag op zijn vroegst 10 minuten voorafgaand aan uw afspraak. Bent u eerder? Dan verzoeken wij u nog even buiten te wachten.
  • Bij binnenkomst wordt u verzocht om uw handen te desinfecteren, wordt uw temperatuur eventueel opgemeten en wordt u nogmaals de vraag gesteld of u of iemand binnen uw gezin klachten heeft zoals hoesten, neusverkoudheid, koorts of diarree. Indien dit het geval is, gaat de afspraak niet door en plannen we een nieuwe datum.
  • We heten u van harte welkom, maar zullen u de hand niet schudden.
  • In de wachtruimte zijn er minder zitplaatsen beschikbaar; zo kunt u anderhalve meter afstand houden tot een ander.
  • Om reden van hygiëne zijn er geen tijdschriften beschikbaar in de wachtruimte. Ook het gebruikelijke kopje koffie of thee is hier niet verkrijgbaar.


Wij danken u hartelijk voor uw begrip en voor het naleven van deze richtlijnen.
We zijn verheugd u weer te mogen verwelkomen in een van onze klinieken.

Heeft u vragen over uw afspraak? Wij staan u graag te woord.

Neem contact op met ons Informatiecentrum op het telefoonnummer 088 - 7785202.

Contact