Rob (47): “Ik heb zeker tien, vijftien jaar gelopen met een skintag. Soms was het een weekje echt irritant, daarna werd het weer rustig. Schaamte heeft me tegengehouden om er wat aan te laten doen. Door een ongeluk zit ik sinds 2015 in een rolstoel en vanaf die tijd heb ik er meer last van gekregen. Je zit er natuurlijk op dus dat geeft irritatie, de hele dag door. Uiteindelijk heb ik de huisarts gebeld en die schrok wel even van de omvang: hij had nog nooit zo’n grote skintag gezien.

Ik had op internet al gezocht naar specialisten op dit gebied en Helder kliniek sprong gelijk naar voren. Het was ook fijn dat ze in Den Haag zitten en voor mij dus makkelijk bereikbaar zijn. De huisarts was verrast dat ik al precies wist waar ik heen wilde.

Het consult bij dr. Mariëlle Vehmeijer was harstikke leuk. Het is heel aardige vrouw, ik voelde me gelijk op mijn gemak. Ik heb ook totaal geen schaamte gevoeld en daar heeft zij wel aan meegeholpen door te laten merken dat het allemaal heel normaal was.

De skintag moest operatief verwijderd worden en omdat hij zo groot was wilde dr. Vehmeijer dat liever in de veilige omgeving van de kliniek in Amsterdam doen. Dat betekende dat het wel nog even zou duren voor ik aan de beurt was. Gelukkig vonden ze nog een gaatje en kon het binnen heel korte tijd geregeld worden.

Over de ingreep ben ik heel tevreden. Er werd prima uitgelegd wat er ging gebeuren. Ik heb me steeds gerust gevoeld en totaal niet opgelaten. Het personeel had ook wel humor, wat in zo’n situatie toch heel belangrijk is. Bij het wakker worden uit de narcose was het direct ook weer gezellig.

Het herstel is mij alles meegevallen. Uiteraard is het wel wat gevoelig in het begin, maar niet extreem. Als ik het had geweten, was ik er nooit zo lang mee blijven lopen. Ik ben best wel ziekenhuismoe inmiddels, maar het was een verademing hoe het hier gaat. De snelheid, de persoonlijke benadering, het feit dat je geen nummer bent, de humor én de kundigheid van de artsen. Ik ben echt goed behandeld en als het nodig was zou ik het zo weer doen.”

Terug naar alle ervaringen